LAWAT EFASHA E-BEAUTY DI FACEBOOK

“Peniaga yang benar dan amanah bersama dengan para nabi, siddiqin dan golongan mati syahid” (Riwayat al-TIrmizi, bertaraf ‘hasan’).

Wednesday, March 13, 2013

TREENEA VCOA ( virgin coconut oil anti-oxidants)


PRICE?
RM40
(xtermasuk postage)
NAK ORDER?


INFO TREENEA

1. Mempunyai 60 biji kapsul/500mg setiap kapsul
2. Berat 30g setiap kotak
3. Keluaran orang Islam & HALAL
4. Buatan Malaysia
5. Aturan makan hanya 2 biji sehari ( 1 siang  1 malam)
6. Boleh juga digunakan sebagai sapuan
7. Ada vit E, A dan D

VCOAntioxidants kaya dengan Vitamin E (a-tocopherol), Vitamin A (retinol) dan vitamin D (cholecaciferol) yang diperlukan oleh tubuh badan manusia. Vitamin A dan E juga dipercayai boleh bertindak sebagai ejen antioksidan yang mempunyai kebolehan memerangkap radikal bebas dan kajian penyelidikan menunjukkan ia berkebolehan mencegah penyakit kanser serta penyakit berkaitan jantung.


Mengapa Makanan Yang Kaya Antioksidan Perlu ?


Tubuh badan kita sentiasa terdedah pada radikal bebas yang terhasil daripada toksin-toksin alam sekitar seperti asap kilang, asap kenderaan, asap rokok, sinaran ultra violet (UV) dan pencemaran bahan-bahan makanan. VCOAntioxidants adalah kaya dengan sifat-sifat antioksidan yang berpotensi melindungi sel-sel pada tubuh badan manusia dari serangan radikal bebas. Oleh yang demikian sel-sel badan akan menjadi lebih sihat dan tekstur kulit akan menjadi lebih halus dan seragam.

Penyelidikan oleh para saintis mendapati, minyak kelapa dara terdiri daripada 90% lemak tepu yang kebanyakkan daripadanya adalah trigliserida berantai sederhana (MCT). Ujian klinikal telah membuktikan MCT adalah merupakan ejen pembekal tenaga segera. MCT tidak disimpan sebagai lemak dalam badan sebaliknya ia akan disalutkan kepada hati untuk membekal tenaga segera. Asid lemak ini kemudiannya akan ditukarkan ke sebatian keton (keton bodies). Sebatian keton sangat diperlukan oleh otak manusia apabila glukosa tidak dapat berfungsi untuk membekalkan tenaga. Kajian secara saintifik telah menunjukkan sebatian keton boleh membantu pesakit neurodegenerative disorders seperti penyakit Alzheimer dan Parkinson.

Selain dari itu, sebatian keton juga didapati membantu serangan epilepsy. Pengambilan VCOAntioxidants secara oral dalam kadar yang tertentu akan menyebabkan tubuh kita dilindungi dari serangan bacteria, kulat dan virus. Sistem imunisasi tubuh badan akan meningkat, selsema da batuk akan berkurangan. Sebatian aktif seperti monolaurin, monokaprik dan monokaprin, yang terbukti hasil dari penghadaman VCO. VCOAntioxidants juga mengandungi bahan aktif seperti phospholipids serta sterol tumbuhan yang telah dibuktikan berupaya merendahkan tahap kolesterol dan meningkatkan tahap LDL dalam darah. MCT juga mudah dihadamkan dan dapat membantu mengawal berat badan jika diambil secara teratur dan berterusan.






Antara khasiat dan kebaikan VCOAntioxidants:

• Membantu kelancaran system pencernaan
• Meningkatkan sistem dan daya tahan tubuh
• Menbantu mengurangkan berat badan
• Mengurangkan kadar kolesterol dan darah tinggi serta risiko penyakit jantung
• Membekalkan nutrien penting dalam membantu pertumbuhan rambut yang sihat
• Membantu merawat pelbagai masalah kulit
• Menyokong fungsi tiroid
• Menghalus dan menyeragamkan struktur kulit

♥ membantu masalah pembuangan air besar dan kecil
♥ membantu wanita haid x teratur
♥ mengatasi masalah senggugut
♥ memperbanyakkan susu bg ibu yang menyusukan
♥ elok untuk ibu hamil, insya ALLAH anak y bakal dilahirkan tidak kena penyakit kuning
♥ membantu wanita yang ingin hamil kerana Treenea VCOA meningkatkan tahap subur
♥ mengatasi masalah alergik atau alahan
♥ menurunkan berat badan
♥ membantu mendapatkan berat ideal bagi yang terlampau kurus
♥ membantu masalah muka berminyak
♥ mengecutkan jerawat dan menghilangkan parut
♥ membantu mengatasi masalah rambut gugur
• menghilangkan parut jerawat & strecthmark 
• kulit tidak mengalami sebarang masalah jerawat, berminyak & juga kering
• melembutkan kulit muka dan memberi perlindungan dr sinaran matahari
• Mengurangkan jerawat & jeragat
• Mempercepat penggantian sel-sel mati dgn yg baru
• melambatkan proses penuaan
• mengatasi masalah kerosakan gigi
• melindungi tubuh drpd kanser payudara & kanser rahim
• mengurangkan risiko serangan sakit jantung dan darah tinggi
• melindungi diri dari serangan osteoporosis
• melegakan pernafasan (mencairkan kahak dan membersihkan laluan pernafasan dan kerongkong)
• membunuh kulat, bacteria dan virus atau sakit kulit pada kemaluan (keputihan)
• amat baik bagi mengatasi masalah monopos wanita
• melawaskan pembuangan air besar dan kecil
• memperbaiki pencernaan & penyerapan vitamin
• meningkatkan tenaga dan daya tahan fizikal, mental
• PMS lebih teratur
• Mengurangkan berat badan
• Mengurangkan tidur berdengkur







CARA PENGAMBILAN:

1. MAKAN / AMBIL supplement (VCOA) selepas breakfast atau sarapan pagi dan waktu malam(sebelum tidur) pada jam 10 malam
2. KERANA ?? Pada masa ini sistem pencernaan badan kita menjadi sedikit slow atau kurang aktif. Jadi ini akan memudahkan supplement (VCOA) bertindak dan bekerja dalam badan kita.
3. ELAKKAN pengambilan supplement (VCOA) pada waktu tengahari kerana pada masa ini sistem badan kita sangat aktif bekerja untuk mencerna makanan dan sebagainya.
4. ELAKKAN juga pengambilan supplement (VCOA) sebelum makan kerana tindak balas mungkin tidak akan berlaku/kurang kerana supplement yang kita makan akan ditimpa oleh makanan yang kita ambil.
5. NAK KURUS??? Anda sendiri mesti pandai atur portion atau saiz hidangan sendiri. PengambilanVCOA akan menjadikan anda lebih bertenaga dan kadar metabolism meningkat.  Jika anda rasa selepas pengambilan VCOA anda kerap rasa lapar dan nafsu makan membuak-buak , LEBIHKAN saiz hidangan atau pengambilan IKAN dan sayur dalam diet harian anda.
6. PALING PENTING SEKALI . Pastikan anda minum air kosong dengan cukup sekurang2nya 3 litersehari untuk membantu proses penyingkiran atau penyahtoksin dalam badan akan berjalan dengan lebih lancar dan badan akan terasa lebih segar dan bertenaga sentiasa.


SOALAN PALING FAMOUS JUGA :

1.Kenapa makan vco badan jadi letih, jerawat keluar, rasa demam, :
INI ADALAH KERANA proses penyembuhan / healing crisis

2.Boleh kan mkn VCOA kalau sedang makan ubat / vitamin / suplemen lain?

Jawapannya BOLEH =)
Tidak ada masalah utk mkn VCOA sekiranya anda mkn ubat / vitamin / suplemen lain juga. Jika bersama vitamin / suplemen, boleh jika dimakan pada masa yg sama. Namun, jika ubat lebih elok kalau ambil selang masa dalam stgh jam - 1 jam antara VCOA dan ubat tersebut.


mereka yang dalam rawatan kanser telah bertanya doktornya ttg pengambilan VCOA, doktor berkata tiada masalah. .


mereka yang sedang dlm rawatan kesuburan, mengambil pil hormon dan baru sahaja lepas pembedahan membetulkan rahim, doktor juga berkata tidak ada masalah jika mahu  ambil VCOA.

VCOA adalah suplemen 100% sumber asli tiada bahan kimia, tidak perlu lagi diragui kebaikan yg Allah kurnia kan kepada kita ini. Salah satu nya adalah dalam bentuk tumbuh-tumbuhan.


TESTIMONI


*yang ada alergik pon mesti cuba!













































Apa itu ekzima?

Ekzema bermakna penghalang kulit tidak berfungsi sebaik yang sepatutnya. Ini boleh membuatkan kulit bayi anda lebih senang diserang infeksi dan alergi yang boleh membuat keadaan lebih teruk.

Apa yang menyebabkan ekzema?

Radang ekzema boleh berlaku jika ada iritasi kulit yang disebabkan oleh kimia, seperti bahan pencuci dalam mandian buih, syampu, serbuk cuci dan pelembut fabrik. Ini diberi nama ekzema sentuhan iaitu mendapat alergi kerana kulit terdedah dgn bahan2 tadi. Kanak-kanak yang menghidapi ekzema atopik boleh mendapat ekzema sentuhan juga, jadi kedua-duanya boleh menyerang serentak. 

Ada juga yang mengatakan ekzema berpunca dari susu yang diminum oleh bayi. Masalah ruam tetap akan berlaku sama ada bayi minum susu secara campuran iaitu susu ibu dan susu formula ataupun menyusu badan. Ini kerana berkemungkinan bayi terbabit mengalami alahan kepada susu formula yang diambil juga daripada pemakanan si ibu.

Tahukah anda?

Ekzema amat sulit dihindari kerana bayi akan menggaru dan menyebabkan infeksi hingga boleh mengganggu tidurnya! kasihan anak kita :( ada kanak2 yg sudah sampai keperingkat serius sehingga memerlukan pembedahan kulit.

Kini, melalui pelbagai kajian dan dapatan dari seluruh dunia akhirnya kita menemukan Virgin Coconut Oil yg mempunyai seribu satu khasiat utk dalaman dan luaran tubuh manusia.. bukan sahaja mereka yg muda belia, malah dari seawal baby sehingga menginjak ke usia warga emas juga boleh menggunakannya. 

Dengan 100% sumber asli tanpa sebarang bahan tiruan Treenea lahir dengan produk minyak kelapa dara VCOA yang lebih tinggi antioksidan dan diperkaya dengan vitamin A,D & E. VCOA ini telah terbukti membantu anak2 kecil ini bagi mengatasi masalah ruam dan ekzema..


Bagaimana caranya?

Ambil 1 biji softgel VCOA TREENEA, cucuk atau gunting hujungnya. Titiskan sedikit dalam mulut baby.. setitik dah cukup.. sehari sekali.. kemudian baki minyak tadi di sapu pada  kulit baby. In shaa Allah.. kulit dan alergi ruam tersebut akan semakin pulih. Hasilnya kulit yg semakin cantik dan semakin kuat 'rintangan' terhadap virus, kuman, kulat, alergi dan sebagainya. 

Semoga anak kalian cepat sembuh :)



No comments:

Post a Comment