LAWAT EFASHA E-BEAUTY DI FACEBOOK

“Peniaga yang benar dan amanah bersama dengan para nabi, siddiqin dan golongan mati syahid” (Riwayat al-TIrmizi, bertaraf ‘hasan’).

Sunday, March 17, 2013

JOM TAHU KEDUDUKAN JERAWAT DI MUKA DAN PUNCANYA

Korang semua mesti dah mencuba pelbagai produk especially yang dapat menghapuskan parut dan jerawat itu sendiri. Tapi kadangkala produk yang korang cuba tak berkesan sepertimana yang terjadi pada kawan-kawan lain yang semakin hari semakin 'gebus' dan berseri wajahnya. Korang pon bersangka baik dan pujuk diri sendiri mungkin produk tu tak sesuai dengan diri. T____T  Hari-hari tenung cermin tengok jerawat kat muka yang makin hari makin bermaharajalela. Amboi! Ada seketul kat pipi, kat dahi (adoi sakitnya), pipi, hidung (dah macam tanduk badak sumbu) dan ada jugak kat belakang badan!
Tahu tak yang  kedudukan jerawat-jerawat ni, sebenarnya nak bagi 'sign' kat kita permasalahan dalaman badan kita??? check it out!!!


BERHAMPIRAN GARIS RAMBUT / DAHI
Haba badan melampau, peredaran darah tidak baik. Minda dan badan, mungkin terlampau letih. Stress Kumpulan ini biasanya panas baran 

Nasihat : Pupuk tabiat tidur awal, bangun awal. Dapatkan tidur yg cukup dan minum air banyak



ANTARA KENING

Mungkin disebabkan oleh masalah jantung, disertai oleh rasa meluat dan gelisah


SISI MATA

Kebiasaanya,disebabkan oleh hati yang tidak berfungsi dengan baik


HIDUNG

Jerawat di batang hidung bermaksud tulang belakang kita mungkin bermasalah.
Di hujung hidung mungkin kerana haba perut melampau dan sistem penghadaman tidak normal, masalah radang perut dan usus,.
Di salah satu hujung hidung (berdekatan lubang hidung) pula boleh dikaitkan dgn ovari atau sistem reproduksi


PIPI KIRI

Fungsi hati mungkin kurang lancar termasuk dilanda masalah rembesan, menyahtoksin dan penghasilan darah. 


PIPI KANAN

Paru-paru berfungsi dengan lemah dan kebiasaannya disertai dengan sejuk di bahagian kaki dantangan. Ia juga tanda awal selesema.


KAWASAN  MULUT

Masalah sembelit


DAGU

Fungsi buah pinggang terjejas atau sistem endokrin (rembesan dalaman) lemah. Kaum wanita mudah mendapat jerawat di sekitar dagu mungkin berpunca drpd haid yg tidak teratur dan sistem peranakan yang bermasalah.Berlaku beberapa hari sebelum haid kerana perubahan hormone di dalam badan


PADA BADAN (BELAKANG & DEPAN) 

 Sistem perkumuhan yang bermasalah, sembelit. Amalkan pemakanan yang sihat dan mengikuti piramid pemakanan bagi mempastikan toksin tersingkir dengan lebih baik




####Ini kemungkinan-kemungkinan yang mungkin berlaku, untuk lebih kepastian silalah jumpa doctor yang lebih pakar. =)

No comments:

Post a Comment